vineri, 7 august 2009

Sa intelegeti ca eu sunt putin mai mult ciudata si am nevoi ciudate.

Nu-mi place sa fiu mintita, asadar mi-am dezvoltat un propriu indicator ca sa-mi dau seama daca merita sa ma scandalizez. Sunt cateva situatii pe care o sa le expun dupa cum urmeaza:

1. Ma minti, stiu, iti demonstrez ca stiu si pa.

Asta e cand nu ma afecteaza dar ma intereseaza.

Exemplu: Ionut il ia la intrebari pe Dani ca sa aflii detalii despre altercatia lui [ a.k.a. bataia ce i-a dat-o ] de acum cativa ani cu Jean. Apoi se duce repede la Jean si ii zice un calduros, sincer, din toata inima "ba vezi ca Dani vrea sa te bata iar". Jean il abordeaza pe Dani sa afle adevarul. Se lamureste. Dani imi zice si mie abia acum cateva zile, cauzandu-mi o reimprospatare a sentimentului de dispret profund ce i-l port lui Ionut. Cu scarba de rigoare in glas, l-am instiintat pe Ionut ca din acel moment nu mai avem nici cea mai vaga legatura unul cu altul, precum si motivele producerii acestei rupturi.

Nu ma afecta direct, deci nu avea sens sa ma scandalizez. Dar ma interesa pentru ca ii afecteaza direct pe Dani si pe Geogiana.


2. Ma minti, stiu, iti zic ...si fierbi.

Adica atunci cand nici nu ma intereseaza, nici nu ma afecteaza.

Exemplu: Imi zice Dani ca se duce sa tencuiasca un gard cu Georgy. Avand alte treburi cu Georgy, l-am sunat, doar ca sa aflu ca de fapt, sunt la peste. I-am zis lui Dani pe un ton ce prevestea furtuna si cam o luna a stat cu inima in dinti. Nu ma interesa, tot plecat pe undeva era, deci nu i-am facut nimic.


3. Ma minti, stiu, discutam.

Aici e posibil sa ma afecteze ceva mai mult.

Exemplu: Uita Adrian numerul meu de telefon la Milka. Milka ma suna, eu nestiind cine este, il amenint ca-i scot ochii. Imi dau seama ca era el, fac legatura si il confrunt pe Adrian, etalandu-i prostia in fata multitudinii de prieteni, vecini si oameni care se holbau. Stiu sa fac oamenii sa se simta chiar mai prosti decat sunt in realitate.


4. Ma minti, stiu, dar tu nu stii.

Adica ma si intereseaza, ma si afecteaza, ba chiar ma si deranjeaza.

Exemplu: Imi zice mie prostia umana intruchipata ca are nu stiu ce problema saptamana asta si nu putem sa ducem la bun sfarsit planurile de care el nici macar n-avea habar. Inca nu stie ca stiu. Si nici n-am de gand sa-l las sa afle. Imi planuiesc razbunarea. Pazea, Claule!

Niciun comentariu: