joi, 6 noiembrie 2008

De ce? De treci codrii de arama.


Ok, mi-am depasit cu brio criza existentiala si am revenit la sentimente mai normale. [asta in caz ca se poate vorbi de sentimente si normalitate in acelasi context in care se vorbeste despre mine]
Asa ca am hotarat sa impartasesc cu voi o intamplare recenta, 'cea mai fericita zi din viata unei femei' ar zice cateva cunostinte. La mine nu se aplica din diverse motive. Mergand linistita pe la Unirii, tragandu-mi existenta pas cu pas spre statia de tramvai, vad cum se holba unul de vis-a-vis la mine. Fine and dandy, ne continuam drumul. Am mai intrat intr-un magazin intrucat setea mea neinfranata de cunoastere si-a facut simtita prezenta and I just had to know dak au modelul acela de cizme si pe negru. Evident nu aveau, ca doar persoana care intreba eram EU. Ies si imi continui strasnica miscare rectilinie variata catre statie. Acelasi tip, foarte inalt, cu ochii amenintator de mari si cu privirea ciudat de fixa tinea un zid sa nu cada, act de caritate extrem de apreciabil de altfel. Dupa ce mi-au trecut cateva idei prin cap privitor la ce ar putea astepta in fata unui gang in inima orasului, m-am conformat cu ignoranta mea dand frau liber imaginatiei debordante a carei posesoare eram in momentul acela [ la ora asta am uitat oarecum pe unde am pus-o ~ imaginatia ], imi pun cu grija zambetul de persoana prea multumita [ era sa nici nu-l recunosc, de cat timp nu l-am mai folosit ] si imi continui drumetia. Nu mica mi-a fost mirarea [ sau lipsa de interes mai bine spus] cand, intr-un moment de rascruce in viata mea [ tocmai ma pregateam sa traversez o intersectie], vad ivindu-mi-se in fata [ sau mai degraba simt, caci mirosea a parfum/aftershave ieftin de ar fi starnit pana si gelozia fetelor vesele de pe Plevnei ] barbatul misterios [ a.k.a. excesiv de banal ] care ma privise indelung, asa cum priveste indragostitul zambetul suav al iubitei [ o comparatie mai buna ar fi 'asa cum isi urmareste vanatorul urmatoarea prada' iar analogia perfecta - 'asa cum analizeaza, amanuntit si minutios , psihopatul ucigas in serie pe urmatoarea sa victima' ]. Luand pozitia si privirea de "die now or soon you'll regret not validating that option when you still could", ma opresc si astept. Tipul se uita atent la mine de parca imi numara firele de par din sprancene sau particulele de sclipici din fardul de pe pleoape. Rabdarea imi pierise din secunda minus unu asa ca am declansat manevra de ocolire, care mi-a fost brusc estompata de faptul ca mamiferul biped de sex masculin din discutie m-a luat de mana. Odata ce m-a vazut oprita a considerat ca a gasit momentul optim pentru a-mi destainui intreaga drama ce o poarta in suflet [ nu in minte, ca d-aia sigur nu avea ], pe care a reusit sa o rezume [in acelasi timp amplificandu-i adevarata valoare pana la gradul n, cu n tinzand spre infinit] intr-o singura fraza : " nu vrei sa te casatoresti cu mine? ".

Sunt curioasa daca maine o sa intrebe copiii pe strada daca nu cumva vor ca el sa-i adopte, avand in vedere ca aceasta spontana si abrupta cerere in casatorie nu este nimic mai mult decat o copie intarziata, plagiata dupa domnul "Ce ochi frumosi ai! Vrei sa fii sotia mea?", indigen al localitatii Oriunde-gasesc-un-boschet-cu-banca-si-cutia-de-carton-aferente, cunostinta mai veche de-a mea.

Niciun comentariu: