marți, 13 ianuarie 2009

Fobie??

Voi aveti fobii? Va e frica de ceva atat de tare incat credeti cu fermitate ca daca intalniti acel lucru o sa muriti? Eu n-am fobii. Imi displac o groaza de lucruri, locuri si persoane, dar pot sa spun cu mana pe inima ca singurul lucru de care imi este cu adevarat frica este propria-mi persoana. Sau ma rog, one of my many personalities. Si sa zicem ca intr-o maniera sau alta, pana la urma, as putea sa-i inteleg pe cei care au anumite fobii.
Dar sa-ti fie frica de numarul 13? Sau de vineri 13? Superstitia este una, dar morbid fear of the number 13?? Oare oamenii aia n-au iesit tot anul din casa cand erau la varsta de 13 ani? La ora 13 fac atacuri de panica? La kilometrul 13 pe autostrada se opresc sa-si faca cruce si sa-si scuipe in san?
Insa mai e o chestie si mai aberanta: frica de numarul 13 se cheama TRISKAIDEKAPHOBIA, iar frica de vineri 13 mai este cunoscuta si sub denumirea de PARASKEVIDEKATRIAPHOBIA sau FRIGGATRISKAIDEKAPHOBIA. Si eu imi imaginez ca daca ai o fobie, trebuie sa si stii cum se numeste. Asa ca sunt perfect de acord cu Mircea Badea si afirm cu credinta ca numai faptul ca retii cuvintele astea ineptice denota ca ai o problema, sau mai multe, la bibilica. Parerea mea, mon cher.

Niciun comentariu: